torsdag 15 oktober 2009

Klastorp.

På lördag ringer klockan tidigt , väldigt tidigt . Henrik kommer och hämtar upp mig vid 06:00 snåret, men det känns ju lite bättre med tanke på att han får gå upp ännu tidigare . Det bär iaf av mot Klastorp utanför Katrineholm , klövviltsjakt . Jag ska agera hundförare hela dagen , mycket vildsvin och mycket hjort . Så det blir nog ett och annat drev kan jag tänka mig .

Det grämer mig dock lite att jag inte fått min skyddsväst till Atlas än , och gris har han jagat varje helg nu . 2 veckors leveranstid på den , hmm. Men blir nog bra när jag väl får den , kan vara en billig livsförsäkring med tanke på att han ligger rätt tätt på grisarna . Chansen att det händer en olycka är ju lite större för hundar som "spränger" flockarna , än en hund som bara ståndar dom .


Signerat Grankvist

1 kommentar: