tisdag 15 september 2009

Sommarjakter .


Denna sommar har bjudit upp till otroligt fina resultat när det gäller fågeljakter , vet inte vad som hänt ? .


Men höjden av allt var när jag och Robert jagade duva på en mark jag har för förfogande för ett par helger sen . Meningen var att vi bara skulle ut och "slå ihjäl" ett par timmar på förmiddagen , för att sedan fortsätta jaga duva på en annan mark senare under dagen .

Vi hade sett en hel del kråkfågel dagen innan , så fanns väl lite förhopping om att lyckas kröka vingarna på någon gråkappa, men mer än så var det nog inte.


Det började visserligen trögt , första timmen låg det väl runt 5-6 fågel inne i gömslet, men sen vet jag inte vad det var som hände . Vinden låg fel , tiden på dygnet var fel , i stort sett allt var allt annat än vad man läst om hur det bör vara .


Det var som att himlen öppnade sig med fågel, sträck på sträck , skott efter skott , apport efter apport. Efter ett intensivt skytte insåg jag , - det här går ju riktigt bra !

Vid den tidpunkten hade jag en stadig hög tomhylsor jämte fötterna . Varken jag eller Robert kunde riktigt fatta vad det var som fick all fågel att slå .


Efter några timmars jakt , ett par ömma axlar så låg det till slut 101 fågel .


69 duvor

32 kråk & måsfågel



Signerat Grankvist.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar